.
Royal Academy of Fine Arts Antwerp → AP University College Antwerp →
Academic year 2018 2019 marks the second year for our new design studios centring editing, interaction, image and text. From this year onwards, our Academy offers both an English and a Dutch bachelor and master programme, as the first art academy to do so in Flanders.
Academiejaar 2018 2019 is het tweede jaar voor onze nieuwe ontwerpateliers waarin redactie, interactie, beeld en tekst centraal staan. Vanaf dit jaar biedt onze Academie zowel een Engelstalig als een Nederlandstalig bachelor- en masterprogramma aan, als eerste kunstacademie in Vlaanderen.
PROGRAMME
Editing, interaction, image and text. That is graphic design today.
Graphic designers speak with image and text. The form and content of that graphic conversation is investigated deeply in the Editorial Design studio, in relation to an audience. In Interactive Design, the social aspect of this graphic conversation is key: between users and designers, authors and producers, and their tools.
Image and text are the building blocks of graphic design. Visual expertise in image and text forms the core of a practice as a graphic designer and is built in both the Image Design and the Typography studio. In the Academy we value Drawing as a contemporary tool for learning, and a basis for graphic talent.
Graphic design today is a container for many disciplines — layout, system design, publication, illustration, animation, installation, film, photography, book typography, font design, etc. — in which various design tools and production methods are manipulated — from graphic software, drawing tools, cameras and computers, to contemporary press, print, cut, bind, screen and projection technology.
We provide our students with a broad insight into these disciplines, design tools and production methods, and see the bigger picture. Through design assignments, form exercises, drawing studies, workshops, projects and presentations, and lectures about graphic production and techniques, we sharpen the creativity and insights of our students. In doing so, we guide them towards their own language of design.
As an art practice, graphic design is at the centre of society. Our students learn to analyse and address questions, and to position themselves through knowledge of art, philosophy, media and research. They learn to explore form to organise and communicate their ideas. Professional experience is gained in projects and internships with partners.
Hard work, critical analysis, formal experimentation, conceptual design, intense collaboration, timely production and lucid presentation. That is how we prepare our students to become the graphic designers of tomorrow. In editing, interaction, image and text.
OPLEIDING
Redactie, interactie, beeld en tekst. Dat is grafisch ontwerp vandaag.
Grafisch ontwerpers spreken met beeld en tekst. Op de vorm en inhoud van dat grafisch gesprek wordt diep ingegaan in ons atelier Redactioneel Ontwerp, in functie van een publiek. In Interactief Ontwerp staat net het sociale aspect van dat gesprek centraal: tussen gebruikers en ontwerpers, auteurs en producenten, en hun tools.
Beeld en tekst zijn de bouwstenen van grafisch ontwerp. Visuele expertise in beeld en tekst vormt de kern van een praktijk als grafisch ontwerper en bouwen we op in de ateliers Beeldontwerp en Typografie. In de Academie hechten we actuele waarde aan Tekenen als tool om te leren, en een basis voor grafisch talent.
Grafisch ontwerp is vandaag een container voor veel disciplines — layout, systeemontwerp, publicatie, illustratie, animatie, installatie, film, fotografie, boektypografie, letterontwerp, etc. — waarin tal van ontwerptools en productiemethodes worden gehanteerd — van grafische software, tekeninstrumenten, camera’s en computers, tot hedendaagse druk-, print-, snij-, bind-, scherm- en projectietechnologie.
We reiken onze studenten een ruim begrip aan van deze disciplines, ontwerptools en productiemethodes, en behouden het overzicht. Door ontwerpopdrachten, vormoefeningen, tekenstudies, workshops, projecten en presentaties, en lessen over grafische productie en technieken, scherpen we de creativiteit en inzichten van onze studenten aan. Zo begeleiden we hen naar hun eigen ontwerptaal.
Grafisch ontwerp staat als kunstpraktijk midden in de maatschappij. Onze studenten leren vragen analyseren en aanpakken, en een positie innemen door kennis van kunst, filosofie, media en onderzoek. Ze leren vorm onderzoeken om hun ideeën te ordenen en communiceren. Professionele ervaring doen ze op in projecten en stages met partners.
Veel werken, kritisch analyseren, vormelijk experimenteren, conceptueel ontwerpen, intens samenwerken, tijdig afwerken en helder presenteren. Zo bereiden we onze studenten voor om de grafisch ontwerpers van morgen te worden. In redactie, interactie, beeld en tekst.
↑